Kā piesaistīt un noturēt uzņēmumā jauniešus?

Kā piesaistīt un noturēt uzņēmumā jauniešus?
Cīņa par jaunajiem talantiem - viena no karstākajām tēmām darba tirgū, tāpēc uzņēmumam ir būtiski zināt, kam pievērst uzmanību un ko akcentēt, uzrunājot tieši jauniešu auditoriju.
Foto: StockAdobe

Ar terminu «jaunieši» saprotam aptuveni 20–27 gadus vecus cilvēkus, tos, kuri nesen uzsākuši darba gaitas vai grasās to darīt jau tuvākajā laikā.

Par jauniešu piesaisti īpaši runājam, jo viņu vidū varam rast šobrīd tik nepieciešamos labos darbiniekus, kuri nodrošinās uzņēmumu un visas tautsaimniecības attīstību nākotnē. Par talantīgiem un spējīgiem jauniešiem šobrīd Latvijas darba tirgū notiek īpaši aktīva cīņa. Tāpēc vērtēsim un noskaidrosim, kā uzrunāt un piesaistīt jauniešus, kas viņiem ir svarīgi, kas jāņem vērā un kam jābūt gataviem sadarbībā ar šo paaudzi.

Kas ir svarīgi mūsdienu jaunietim, izvēloties savu pirmo darbavietu? Par šiem jautājumiem runājam gan studentu diskusijās un aptaujās, gan darba intervijās.

1. Jēgpilna darba apziņa

Kā vēsta sociālo zinātņu pētnieku atklājumi, cilvēka laimes izjūtu veido 3 faktori:

  • gēni;
  • notikumi;
  • vērtības.

Aptuveni puse no laimes izjūtas ir iedzimta – ierakstīta cilvēka ģenētiskajā materiālā, savukārt 40% no šīs izjūtas veido tādi notikumi kā kāzas vai paaugstinājums darbā, tomēr to iedarbība ir īslaicīga un labākajā gadījumā ilgst dažus mēnešus. Pārējie faktori, kas nosaka to, cik laimīgs jūtas cilvēks, ir fundaments – ticība, ģimene, sabiedrība un darbs. Interesanti, ka darbs, no kā daudzi tā cenšas izvairīties, ir nozīmīgs, turklāt ilgtermiņa laimes izjūtas veidotājs. Nauda šajā vienādojumā nav iekļauta, kamēr jēgpilns darbs ir tas, kas vērtējams kā atalgojums pats par sevi un palīdz mums justies veiksmīgiem.

Ar jēgpilnu darbu saprotam darbinieka vēlmi ietekmēt procesus vai, kā akcentē atsevišķi darba devēji, iespēju mainīt pasauli. Darbs kā pašizteikšanās un ilgspēlējoša mērķa piepildījums, ne vien iztikas pelnīšana, ir īpaši būtisks kritērijs paaudzei, kura veidos darba tirgu tuvāko 10–20 gadu perspektīvā – X un Y paaudze.

Šis termins ir katram ar savu nozīmi, kas atklājas gan darba intervijā ar potenciālo darbinieku, gan regulārajās darba pārrunās ar uzņēmuma/nodaļas komandu un darba ikdienā.

  • Kāda ir mūsu darba nozīme?
  • Kāds ir mūsu devums sabiedrībai šodien un nākotnē?

Personāla vadības rokasgrāmata

Personāla vadības rokasgrāmata


 

Iegādājieties abonementu un lasiet visu rakstu

Cena (ieskaitot PVN): 1.25 €
Cena (ieskaitot PVN): 12.37 €