Prezentācija - populārākais vizuālās uzskates materiāls. Kas to padara "pievilcīgu"?

Populārākais vizuālās uzskates materiāls - prezentācija. Kas to padara “pievilcīgu”?
Foto: No personīgā arhīva

Svarīga biznesa tikšanās, idejas prezentācija potenciālajam investoram, atskaite par ceturkšņa rezultātiem valdes sēdē. Visticamāk, ka šīs ir pazīstamas situācijas, ar ko biznesa vidē strādājošie ir saskārušies ne vienu reizi vien. Šādos brīžos, protams, ir svarīgs piedāvājums, produkts vai rezultāts, ko rādīsim, stāstīsim vai ar kuru iepazīstināsim. Taču nedrīkst aizmirst arī par svarīgām detaļām, ar kuru palīdzību savu piedāvājumu komunicēsim attiecīgajai mērķauditorijai, kolēģim vai potenciālajam biznesa partnerim.
 

pediņasViena no šādām detaļām ir vizuālais uzskates materiāls – prezentācija.
 

Diezgan droši var apgalvot, ka katram no mums savā profesionālajā darbībā ir nācies vai nāksies saskarties ar brīdi, kad jāveido prezentācija. Ja plakātus, logotipus, reklāmas bukletu izstrādi mēs parasti uzticam kādam kompetentam profesionālim, tad prezentācija ir tas materiāls, ko visticamāk veidojam mēs paši.

Pēc paša veidotiem pirmajiem slaidiem vai citu prezentācijas paraugu apskates rodas jautājumi:

  • Cik daudz teksta ievietot slaidos? Cik daudz ir par daudz?
  • Vai parastajam lietotājam prezentāciju izstrādē ir pieejams labāks rīks par PowerPoint?
  • Vai slaidu skaitam ir nozīme?
  • Kur atrast kvalitatīvus attēlus – ilustrācijas vai fotogrāfijas?
  • Cik lielu izmēru izvēlēties tekstam? Cik lielu attēlu ievietot?
  • Ko man mainīt, lai konkrēts slaids izskatītos labāk?

Esam pieķēruši sevi, uzdodot jautājumu, kāpēc viena prezentācija izskatās labāk nekā otra. Vai es arī varu iemācīties, kā veidot vizuāli baudāmu un jēgpilnu prezentācijas materiālu?

Jūs to varat!

Prezentāciju dizains nav raķešu zinātne. Izmantojot dažas viegli apgūstamas un vienkāršas grafiskā dizaina formulas, ikviens var saprast, kas prezentācijas padara vizuāli pievilcīgas, viegli saprotamas un nolasāmas. Labas prezentācijas veidošanā būs noteikti jāinvestē laiks, taču labā ziņa – zinot dizaina pamatprincipus, nevajadzēs tērēt laiku neskaitāmiem eksperimentiem.

Kāpēc man tas būtu jāzina?

Vizuālos materiālus mēs nolasām acumirklī. Ja audiomateriāls ir jānoklausās, teksts jālasa, tad vizuāls materiāls mums smadzenēm tiek nodots uzreiz – jau ar pirmo acu skatienu. Vizuālie materiāli ir visātrākais veids, kā komunicēt savu ideju vai piedāvājumu kā apziņas, tā arī zemapziņas līmenī.
 

pediņasVizuāli pareizi un pārdomāti veidotas prezentācijas rada arī profesionālu iespaidu.
 

Mērķauditorijas acīs iespējams parādīt, ka jūs savu produktu uztverat nopietni. Ja esat jau līdz šim bijuši gatavi ieguldīt laika resursus, tad zemapziņā tiks radīts iespaids, ka jums var uzticēties un ka jūsu piedāvājums vai ideja ir kvalitatīva.

Šodienas tirgus situācijā, kad konkurence vietējā un globālā tirgū pieaug praktiski visās nozarēs, labs un vizuāli pievilcīgs dizains ir konkurences priekšrocība. Starp diviem teju identiskiem piedāvājumiem potenciālais klients, investors vai valdes loceklis izvēlēsies to, kas ir vizuāli labāk noformēts (glīti un saprotami iepakots).

Pat ja arī prezentāciju izstrādi savā organizācijā uzticiet kādam citam, šīs zināšanas palīdzēs jums labāk novērtēt citu profesionāļu piedāvāto dizainu un uzreiz redzēt, kas jāmaina vai jāpārskata jūsu prezentācijā.

Vecais labais PowerPoint ir lielisks rīks

Slikti noformētas prezentācijas nav problēma. Prezentācijas veido cilvēks, nevis dators.
 

pediņasPowerPoint ir tikai instrumentu kaste un audekls prezentāciju veidošanai.
 

25.februārī arī jums ir iespēja uzzināt, kā vizuāli pareizi veidot prezentācijas, kā arī gūt praktisku ieskatu profesionāli noformētu prezentāciju dizainā.

Vairāk informāciju par DBHUB rīkoto semināru/darbnīcu iespējams atrast pie pasākuma Prezentāciju dizaina formula
Lai pieteiktos, klikšķiniet šeit.