Mobilā mārketinga jaunās iespējas uzņēmumiem

Mobilais mārketings
Mobilais mārketings ir izveidojies tehnoloģiskās attīstības rezultātā un kalpo tam, lai kompānijas varētu nodrošināt efektīvāku komunikāciju ar saviem klientiem un samazināt mārketinga izmaksas.
Shutterstock

Mobilo mārketingu var uzskatīt par mijiedarbi starp klientu un uzņēmumu – klients, lietojot savu mobilo tālruni, viedtālruni vai planšetdatoru, mijiedarbojas ar uzņēmumu, zīmolu un tā piedāvātajiem pakalpojumiem.

Sākotnēji mobilais mārketings bija ierobežots vien ar SMS un e-pasta opcijām. Attīstoties tehnoloģijām un milzīgā ātrumā paplašinoties iespējām, attīstījās arī mobilā mārketinga iespējas un izpausmes. Nu jau ar terminu mobilais mārketings saistām interneta meklētājus, sociālos tīklus, aplikācijas, QR kodus, tiešās translācijas un citas iespējas, ko mums sniedz mobilās ierīces.

Sagaidāms, ka 2018. gadā uznirstošie logi (Push Notifications) kļūs par visefektīvāko veidu, kā uzrunāt klientus. Uznirstošie logi ļauj nekavējoties izsūtīt lietotājiem atgādinājumu vai reklāmu par aplikāciju pat tad, ja tā ir neaktīva. Šī brīža statistika liecina, ka to zīmolu, kas izsūta uznirstošo logu ziņas divreiz dienā, aplikāciju izmantošanas pieaugums ir 15 reizes lielāks, kā arī pārdošanas apjoms palielinājies par 6%, nekā to zīmolu aplikāciju lietojums, kur netiek izmantots šis mobilā mārketinga veids.

Tāpat tiek paredzēts, ka līdz pat 2020. gadam būs vairāk kā 75 miljardi savā starpā savienotu ierīču. Tas nozīmē, ka skaitliski vairāk ierīces būs savstarpēji savienotas saziņai nekā uz planētas dzīvo cilvēku, un uzņēmumiem būs interesanti sekot līdzi tam, kā attīstīsies mobilā mārketinga sfēra un kādu ietekmi tā turpinās radīt cilvēku dzīvēs.

Lai arī mobilais mārketings ir atsevišķa iespēju pasaule uzņēmumiem, kas viennozīmīgi uzlabo komunikāciju starp uzņēmumu un klientu, uzņēmumiem nepieciešams sekot līdzi jaunākajām tendencēm un savai uzņēmuma specifikai atrast piemērotāko pieeju, lai klients būtu apmierināts, jo tas taču ir viens no mārketinga galvenajiem priekšnosacījumiem un reizē arī mērķiem – klients, kurš ir apmierināts ar komunikācijas iespējām, produktu un pakalpojumu pieejamību, ir gatavs veikt pirkumus vēl un vēl!


 1.9. nodaļa «Mobilā mārketinga jaunās iespējas un risinājumi»