Pirmais solis, kā izveidot ilgtspējīgu sociālo mediju mārketinga stratēģiju

Pirmais solis, kā izveidot ilgtspējīgu sociālo mediju mārketinga stratēģiju
Izveidot veiksmīgu sociālo mediju mārketingu jūsu uzņēmumam nenozīmē vienkārši paļauties uz kādu ideju, to ātri palaist un cerēt, ka viss būs kārtībā. Tieši pretēji – tas ir process, kas ir jāpārdomā, jāapzina visas tā puses un jāparedz iespējamie rezultāti.
Foto: AdobeStock

Ja jums ikdienā ir radies jautājums, vai jūsu uzņēmumam/zīmolam ir jābūt sociālajos tīklos, ko tas jums sniegs vai arī kā saturs sociālajos tīklos ietekmēs jūsu biznesa rezultātus, iepazīstieties ar pirmo no 7 soļiem, kā izveidot veiksmīgu un ilgtspējīgu sociālo mediju mārketinga stratēģiju jūsu uzņēmumam.

1. solis. Izveidot sociālo mediju mārketinga mērķus, ar kuru palīdzību spēsiet atrisināt uzņēmuma lielākos šķēršļus

Pirmais solis jebkura veida stratēģijas izveidē ir izprast, ko vēlaties sasniegt ar saviem centieniem, kaut ko darot, piedaloties vai mēģinot īstenot kādu ideju.

Tāpēc izveidot un kritiski izvērtēt mērķus pirmajā stadijā ir būtiski sociālo mediju stratēģijas izveidē. Tāpat nevajadzētu aizmirst, ka svarīgi izveidot mērķus, kas ir sasniedzami, domājot reāli, nevis aizraujoties ar sapņošanu. Piemēram, izvirzīt mērķi par 1 miljonu jaunu Instagram sekotāju 2019. gadā varētu būt diezgan nereāls plāns. Domājot par sasniedzamiem mērķiem, jums ir iespējams turēties pie oriģinālā plāna, turpinot pieņemt jaunus šķēršļus, kad izvirzītie mērķi ir sasniegti.

Tas ir tas pats iemesls, kāpēc zīmoliem nekad nevajadzētu virzīt savu biznesu pilnīgi ikvienā pieejamajā sociālo mediju kanālā, kurā iet ar vienu un to pašu mārketinga stratēģiju.

Tieši otrādi – mēģiniet izvēlēties mediju kanālus, kuri ir visvairāk atbalstošie jūsu zīmola mērķu izpildē. Izvairieties no stratēģijas, kas sastāv no pārāk daudziem mērķiem. Tieši nosvērtība un vienkāršība var palīdzēt jums virzīties uz efektīvākiem rezultātiem.

Tāpat neaizmirstiet dokumentēt savus sociālo mediju mērķus. Tas uzlabos jūsu izredzes tos arī reāli sasniegt. Saskaņā ar statistikas datiem 83% cilvēku neuzstāda savus mērķus, 14% cilvēku ir mērķi, tomēr tie nekur nav dokumentēti, bet šī cilvēku grupa jau ir 10 reizes veiksmīgāka par iepriekšējo, savukārt tikai 3% cilvēku, kuri uzstāda un dokumentē savus mērķus, ir 30 reizes veiksmīgāki par tiem, kas to nedara nemaz.

Statistikas dati: https://www.linkedin.com/pulse/why-only-few-super-successful-people-naveen-raju/

Šeit apskatāma detalizētāka informācija par to, kā uzstādīt sasniedzamus sociālo mediju mērķus:
https://sproutsocial.com/insights/social-media-goals/

Sociālo mediju mērķi, kurus apsvērt šobrīd

Mērķu uzstādīšana ir galvenā mārketinga un biznesa stratēģijas sastāvdaļa. Sociālie mediji nav izņēmums. Protams, tā iemesla dēļ, ka ir liels daudzums sociālo mediju iespēju, var būt sarežģīti noteikt precīzi, kas ir jūsu mērķi. Lai būtu vieglāk orientēties un izsvērt piemērotākos tieši jūsu biznesam, turpmāk aprakstīti 6 kopējie sociālo mediju mērķi, par kuriem ir būtiski zināt un tos ņemt vērā:

1. Palielināt zīmola atpazīstamību

Lai radītu autentisku un ilglaicīgu zīmolu, izvairieties no pārlieku daudzām reklāmām. Tā vietā koncentrējieties uz jēgpilnu lapas saturu un spēcīgu zīmola identitātes veidošanu, izmantojot savus sociālos kanālus.

2. Augstāka pārdošanas kvalitāte

Jūsu sociālo tīklu pastāvēšana ir praktiski neiespējama bez monitoringa un specifisku atslēgas vārdu, frāžu vai mirkļa birku atpazīstamības. Izmantojot efektīvāko sociālo mērķu auditoriju, būs iespēja sasniegt savu mērķa grupu ātri un vienkārši.

Šeit vairāk aprakstīts par monitoringa ieguvumiem jūsu sociālo tīklu uzturēšanā: https://sproutsocial.com/insights/social-media-monitoring/

Sociālie mediji_ 1.attēls
Avots: https://mention.com/blog/social-media-hashtag-campaigns/ 

Šeit vairāk aprakstīts par veiksmīgāko mirkļa birku kampaņām un iepazīstināts, kā vislabāk tās izvēlēties tieši jūsu uzņēmuma/zīmola specifikai: https://mention.com/blog/social-media-hashtag-campaigns/

Sociālie mediji_2.attēls
Avots: https://www.instagram.com/p/boynycKnDPJ/?taken-by=myprint.riga

3. Pārvaldīt pārdošanu

Daži mazumtirgotāji paļaujas tikai uz sociālo mediju mārketinga panākumiem, lai virzītu savas produkcijas pārdošanu. Tomēr katram uzņēmuma vadītājam vajadzētu uzdot sev jautājumu – vai jūsu uzņēmums tādā ziņā pietiekami un kvalitatīvi reklamē savus piedāvājums, lai atalgotu tos, kuri reāli ieliek darbu šo piedāvājumu izveidē?

4. Uzlabot ROI (ienākumus no investīcijām)

Sociālajos medijos nepastāv neviens zīmols, kurš nevēlētos paaugstināt ienākumus no savām investīcijām. Bet sociālajos medijos šis mērķis ir izpildāms tikai tad, ja pievērsiet tam īpašu uzmanību. Nevienam neinteresē parasts uzņēmuma profils, kuru spētu izveidot ikviens. Specifiskas zināšanas, iedziļinoties jūsu mediju kanālu būtībā, kā arī izsverot darbaspēka izmaksas reklāmas un dizaina nodrošināšanai, spētu uzlabot jūsu ROI.

5. Uzlabot lojālo sekotāju – fanu bāzi

Vai jūsu zīmols veicina lietotāju radītu saturu? Vai jūsu sekotāji reaģē pozitīvi bez jebkādiem ierosinājumiem? Lai izveidotu pozitīvu zīmola tēlu sociālajos medijos, pāreja uz šo punktu prasa laiku un pūliņus.

6. Labākie savā nozarē

Ko dara jūsu konkurenti, kas, jūsuprāt, efektīvi darbojas savā nozarē? Kādas stratēģijas viņi izmanto sava zīmola efektivitātes uzlabošanā? Iedvesmojoties no konkurentiem un izmantojot labās prakses piemērus arī sava zīmola veicināšanā, varētu palīdzēt uzlabot jūsu centienus tuvināties mērķim kļūt par labākajiem savā nozarē. Iemācīties lūkoties analītiski uz visām konkurentu aktivitātēm, analizējot, kāpēc par konkrētām lietām tiek runāts, piemēram, reklāmas sākumā, uz kādām emocijām spēlē šī reklāma, kādā veidā tiek izteikts piedāvājums u.c. piemēri.

Par nākamajiem soļiem un kļūdām rokasgrāmatā:

Mārketinga rokasgrāmata

 

 

  Mārketinga rokasgrāmata

 

 

 



Abonēt