Mārketinga risinājumi krīzes situācijā

Mārketinga risinājumi krīzes situācijā
Arī krīzes laikā ir iespējas un alternatīvas, kas var palīdzēt rast jaunus, inovatīvus risinājumus.
Avots: Unsplash.com

Šobrīd visi uzņēmumi sastopas ar dažādiem izaicinājumiem. Daudzus apstākļi spiež pārtraukt vai ierobežot savu darbību. Tas viss radikāli ietekmē jebkura uzņēmuma ikdienas procesus un resursus kā lielos, tā mazos uzņēmumus. Šis raksts ir par iespējām un alternatīvām, kas var palīdzēt aprast ar jauniem apstākļiem un rast jaunus, inovatīvus risinājumus.

pediņasDomā ārpus rāmjiem!
Uzdod sev jautājumu – kā es varu pielāgot sava uzņēmuma darbību šī brīža situācijai?

Ar digitālā mārketinga palīdzību ir iespējams atrast risinājumus, kaut sākumā var šķist, ka to nemaz nav. Šobrīd ļoti liela daļa cilvēku strādā un mācās no mājām, tādā veidā pielāgojoties esošai situācijai. Tev jādara tas pats – jāpielāgojas! Atrodoties mājās, cilvēki vairāk laika pavada pie ekrāniem – TV, viedierīces, datori. Pieprasījums pēc digitālā satura ir vairākkārtīgi pieaudzis, tāpēc pat YouTube pat ir samazinājis raidīšanas kvalitāti uz zemāku, lai vairāk lietotāju varētu patērēt saturu viņu platformā.

Velps_mārketings
Avots: Unsplash.com

Ar ko sākt?

Sākumā vajadzētu rūpīgi izvērtēt, kādus sava uzņēmuma procesus iespējams nodrošināt klientiem attālināti interneta vidē, piemēram, pārdošana, klientu atbalsts. Svarīgi ir būt atvērtam un neturēties pie "Bet līdz šim mēs darījām tā...". Piemēram, pat tādu pakalpojumu kā fitnesa treniņi ir iespējams piedāvāt attālināti, izmantojot Facebook, Instagram vai citas video platformas. Tāpat var veidot arī tiešraides treniņus. Daudzi ēdināšanas uzņēmumi šobrīd piedāvā piegādi uz ofisu vai mājām, kā arī saņem pasūtījumus līdzņemšanai.

Ko darīt tālāk?

Lai veidotu uzņēmuma atpazīstamību un piedāvātu pakalpojumus, šobrīd var izmantot digitālo mārketingu. Katrā no digitālā mārketinga medijiem ir būtiski palielinājies lietotāju skaits, kas patērē digitālo saturu. Cilvēki vairāk izmanto Facebook, Instagram, YouTube u.c. platformas, lai meklētu informāciju, iegādātos preces un pakalpojumus, strādātu vai mācītos utt.

Dažas no platformām, kurās ir palielinājies lietotāju skaits:

  • Facebook;
  • Instagram;
  • Twitter;
  • YouTube;
  • TikTok;
  • ziņu mediji (Google reklāmas).

Kādas platformas šobrīd izmantot un kur ieguldīt resursus?

Velps_mārketings
Avots: Unsplash.com

Facebook

Facebook vienmēr ir bijis satura un lietotāju īpatsvara līderis. Facebook mērķis, tāpat kā Instagram, ir paturēt lietotājus pēc iespējas ilgāk savā platformā. Tāpēc lietderīgi ir veidot saturu, kas neizved ārpus Facebook (piemēram, bloga ieraksts savā mājaslapā) un tā vietā piedāvāt saturu turpat platformā (Facebook Instant Experience). Tas ļaus veidot vizuāli patīkamus un satura bagātus ierakstus Facebook vidē. Svarīgi ņemt vērā, ka Facebook un Instagram šobrīd pievērš pastiprinātu uzmanību saturam, kas saistīts ar koronavīŗusu. Tāpēc vajadzētu izvairīties no nepārbaudītu faktu publicēšanas vai tiešā veidā censties nopelnīt no pandēmijas, piemēram, tirgojot sejas maskas. Šādus ierakstus Facebook dzēsis bez tavas piekrišanas.

YouTube

Arī YouTube ir saņēmis lielu ikdienas lietotāju skaita pieplūdumu, tāpēc ieteicams šobrīd veidot saistošu video saturu uzņēmuma YouTube kanālā. Ja video saturu šajā platformā nepublicē, var izvietot video reklāmu YouTube ar ģeogrāfisko koncentrāciju Latvijā. Izveido īsu un kodolīgu video reklāmu un atzīmē, lai tā tiktu parādīta pirms video. Tādā veidā var ne tikai uzturēt uzņēmuma atpazīstamību, bet arī ilgtermiņā veicināt pārdošanu. Tāpat tavi klienti būs informēti, kā šobrīd viņi var iegādāties tava uzņēmuma preces vai pakalpojumus un atbalstīt tavu uzņēmumu. 

Ziņu mediji

Šobrīd cilvēki ļoti aktīvi seko līdzi jaunākajām ziņām sev ērtā veidā. Tomēr pats efektīvākais veids, kā saņemt šādu informāciju, ir ziņu portāli. Liela daļa mediju izmanto vai nu Google Ads, Bing Ads vai Yandex Ads. Noderīgi ir izvietot efektīvas reklāmas, kuras ved uz tavu e-vides piedāvājumu. 

pediņasSvarīgi atcerēties! Sākotnēji varētu šķist, ka pirmās pareizās darbības saistībā ar pandēmiju un globālo ekonomikas lejupslīdi ir sarauties un censties samazināt izmaksas. Tomēr, stratēģiski meklējot risinājumus, diferencējot savu uzņēmējdarbību un izvēloties sev vispiemērotāko platformu, ir iespējams ne tikai izdzīvot, bet arī attīstīt sava uzņēmuma virzienu, kurš nākotnē var nest jaunu pienesumu.

Avots: Unsplash.com
Avots: Unsplash.com

Tiem uzņēmumiem, kuri nevar diferencēt savu uzņēmējdarbību, ieteiktu ievērot dažus pamatprincipus, pat tad, ja nākas uz laiku apturēt savu darbību:

  • Neapturiet komunikāciju sociālajos tīklos. Turpiniet sarunāties ar saviem klientiem.
  • Piedāvājiet klientiem ar savu nozari saistošu informāciju.
  • Atgādiniet klientiem, ka nekur neesat pazuduši, tikai iepauzējuši.

Galvenais ir komunikācija, komunikācija un vēlreiz komunikācija. Ja neaizmirsīsiet par saviem klientiem, viņi neaizmirsīs par jums.

 


Ielūkojies arī

Mārketinga rokasgrāmata

Mārketinga rokasgrāmata