Kā likt profesionālo kontaktu tīklam LinkedIn strādāt tavā labā
Uzņēmēji, vadītāji un dažādu nozaru speciālisti, kuru ikdienas darbs vērsts uz konkrētu mērķu sasniegšanu, novērtē jebkuru iespēju audzēt noderīgo kontaktu loku un pastāstīt par savu profesionālo darbošanos, jo tikai tā var nonākt pie darījuma – izdevīga līguma, jauna projekta vai atbildīgas amata pozīcijas. Profesionālo kontaktu tīkls LinkedIn ir noderīga platforma pašprezentācijai, kontaktu veidošanai un uzturēšanai, kā arī personīgā zīmola stiprināšanai.
Tas, ko pērk tavs klients vai darba devējs, ir tavs zīmols un tā uzticamība, ko šīs zīmols radījis.
Tāpēc parunāsim, ko ieteicams darīt LinkedIn tīklā, lai tava redzamība, pamanāmība, atrodamība pārvēršas uzticamībā uz noved pie ienākumiem.
1. Profesionāls LinkedIn profila vizuālais izskats
Velns slēpjas detaļās. Pat profila fotogrāfija var izteikt daudz ko. Cik esi atvērts komunikācijai ar svešiem cilvēkiem, vai esi gana pārliecināts par sevi, vai esi patiess un atvērts izaicinājumiem, vai piedomā par kvalitāti un savu publisko tēlu.
Neaizmirsti par fona attēlu. Bez tā profils neizskatīsies līdz galam sakārtots un profesionāls. Piemeklē tādu fotogrāfiju vai izveido maketu, kas jau no pirmā acu uzmetiena stāstītu par tavu nodarbošanos, taviem sasniegumiem vai profesionālajām vērtībām.
Tekstu ar pareizajiem atslēgvārdiem ne tikai jāprot uzrakstīt, bet arī saformatēt, lai tas būtu viegli uztverams un skaidrs pat paviršam profila apmeklētājam. Nekautrējies papildināt savu profesionālo pieredzi arī ar vizuālajiem stāstiem – attēliem ne dažādiem nozīmīgiem pasākumiem vai video no sabiedriskajiem medijiem, kur esi sniedzis interviju vai komentāru.
2. Tavs stāsts
Izmanto LinkedIn, lai izstāstītu savu stāstu – kas tevi motivē, iedvesmo, kādu tu redzi savu komandu, ko vēlies sasniegt, kas ir tava unikalitāte, tavas vērtības un tavi uzskati. Neatstāj neaizpildītu sadaļu “About” (agrāk dēvētu par “Summary”).
Viena no formulām, ko iesaku izmantot savai īsajai pašprezentācijai, ir no harizmātiska publiskā runātāja un iedvesmotāja Saimona Sineka (Simon Sinek) aizgūtā koncepcija: lai ko arī tu teiktu, vienmēr sāc ar atbildi uz jautājumu “kāpēc?” - “kāpēc tu dari to, ko patreiz dari?”, tad pārej uz atbildi uz jautājumu “kā?” - “kā tu to dari?” un tikai beigās pasaki, ko īsti tu dari.
3. Plašs un informēts kontaktu loks
Vai vari atbildēt uz jautājumu – cik plašs ir tavs kontaktu loks? Vai esi viņus sakontaktējis LinkedIn, lai uzturētu attiecības arī attālināti? Cik daudz tavs kontaktu loks zina par tavu profesionālo darbošanos? Cik bieži un kā tu viņus informē par savām profesionālajām aktualitātēm
Tikai “dzīvs” LinkedIn profils var radīt pietiekami lielu uzticamību. Ja esi tikai izveidojis un aizmirsis par to, tad tas nestrādās tavā labā. Parūpējies, lai informācija vienmēr būtu atjaunota. Sagatavo ierakstus, foto, video par tavu ikdienas profesionālo darbošanos un sasniegumiem. Uzrunā un aicini savā kontaktu lokā nozares profesionāļus, viedokļu līderus, mentorus, sadarbības partnerus, konkurentus, potenciālos darbiniekus vai darba devējus.
4. Krāj atsauksmes un veido darbu portfolio
Vēl viens nozīmīgs uzticamības veidotājs ir citu cilvēku atsauksmes un tavi paveikti darbi. Noteikti ir svarīgi, ko tu par sevi saki un kā to pasaki, bet vēl lielāks svars ir tavu klientu un sadarbības partneru pozitīvajam vērtējumam. Tāpēc nepalaid garām iespēju pēc katra veiksmīgi realizētā projekta vai darba iegūt atgriezenisko saiti vai saņemt rekomendāciju rakstiskā veidā. Tāpat neesi skops ar labajiem vārdiem par profesionāļiem, kuri tevi iedvesmo, kuriem uzticies un kuri tavā dzīvē ienes pievienoto vērtību.
Tie ir tikai daži ieteikumi veiksmīgai pašprezentācijai LinkedIn tīklā. Vairāk uzzināsi, ja apmeklēsi vebināru - LinkedIn izmantošana biznesa un karjeras vajadzībām
Lai pieteiktos, klikšķiniet šeit.