Attālinātais mārketings

Attālinātais mārketings
Cilvēki turpina pavadīt nesamērīgi daudz laika viedierīcēs. Tāpēc šobrīd pastiprināta vērtība ir digitālajam mārketingam un ar to saistītajiem rīkiem.

Pēdējā laika notikumi un valdības noteiktie ierobežojumi ir ieviesuši jaunu dzīvi ne tikai iedzīvotājiem, bet arī uzņēmumiem un to noteiktajai mārketinga stratēģijai. Uzņēmumi vairs nevar paļauties uz ierasto mārketingu, kas lielākoties ir balstīts uz savas esošās klientūras un potenciālo klientu pirkumu vai pakalpojumu lietošanas paradumu datiem. Šie dati vairs nav aktuāli un nezināmu laika posmu arī neatgriezīsies normā.

pediņasKlientu paradumi, ikdienas gaitas un domu process piespiedu kārtā ir mainījušies, un ierastie rīki un stratēģijas vairs, visticamāk, nestrādās.

Izmaiņas mārketingā

Šobrīd izmaiņas ir ne tikai mārketinga pieejā, bet arī vispārējā patērētāja ikdienā. Cilvēki mazāk pavada laiku ārpus mājas un dara to diezgan īsos laika intervālos, cenšoties samazināt nepieciešamo laiku, lai paveiktu kādu uzdevumu vai aktivitāti. Ko tas nozīmē tradicionālajā un digitālajā mārketingā? Kurām izmaiņām mārketingā ir jāseko līdzi?

Tendences

Kurām patērētāju tendencēm vajadzētu pievērst lielāku uzmanību, un kādas tieši tās ir? Cilvēki pavada ievērojami mazāk laika ārpus mājas. Sabiedriskajā transportā pārvietošanās ir apgrūtināta. Lielveikalos ir noteikti ierobežojumi. Un pēc pēdējām ziņām šobrīd ir noteikti ierobežojumi visās sabiedriskajās vietās. Tas viss apgrūtina patērētāja iepirkšanās paradumus. Ir liela vēlme ātrāk paveikt nepieciešamās lietas un atgriezties vietā, kur nav ierobežojumu.

Tā rezultātā mazāk tiek pievērsta uzmanība lokāli izvietotajām reklāmām, bet daudz vairāk laika tiek pavadīts, izmantojot viedierīces – telefonus, datorus, planšetes utt. Vairāk tiek meklēti pakalpojumi servisos, kuri piedāvā piegādes līdz mājām vai iespēju attālināti saņemt pakalpojumus. Šis jaunais paradums pastiprinājās un ieviesa pārmaiņas uzņēmumiem jau pavasarī. Tas nav mainījies arī šajā rudenī.

Pastiprināta uzmanība tiek pievērsta ziņu portāliem. Cilvēkiem interesē jaunumi par epidemioloģisko situāciju valstī. Saturs tiek meklēts gan tieši, gan netieši.

Potenciālie rīki

Ņemot vērā jaunās tendences, uz kuriem rīkiem uzņēmumiem vajadzētu vairāk fokusēties un piesaistīt papildu resursus? 

pediņasVēl joprojām satura un digitālā mārketinga līderi ir Facebook un Instagram. Cilvēki turpina pavadīt nesamērīgi daudz laika šajās platformās, un bieži vien šīs divas platformas ir vienīgie resursi, kur tiek uzņemta jauna informācija.

Tāpēc ir ļoti svarīgi radīt ne tikai patīkamu un informējošu, tostarp pārdomāti iestarpinātu pārdošanas saturu, bet arī laicīgi brīdināt un informēt savu auditoriju par to, kā Covid-19 ietekmē uzņēmuma sniegtos pakalpojumus. Pat tad, ja būtiski nav mainījusies preču pārdošanas vai pakalpojumu saņemšanas kārtība – par to būtu vēlams informēt savu auditoriju. Izvietojot reklāmas saturu (Facebook Ads), atceramies – ja preču pārdošanu vai pakalpojumu saņemšanu ir ietekmējis Covid-19, tad to ļoti neuzbāzīgi, bet uztverami vajadzētu norādīt. Tā izvairoties no pārpratumiem, ja, piemēram, piesakoties uz izglītojošu semināru, kas bija plānots klātienē, Covid-19 dēļ tas tiek pārcelts tiešsaistes formā.

Lielas pārmaiņas ir veicis LinkedIn sociālais tīkls. Daļa auditorijas, kura savu laiku pavadīja Facebook un ir noguruši vai nu no platformas, vai no tās satura, ir pārgājuši uz LinkedIn, kur Covid-19 saturs tiek publicēts mazāk.

pediņasTāpēc ir vērts padomāt par uzņēmuma konta izveidi un sava satura publicēšanu tur. Mana personīgā karjeras pieredze rāda, ka LinkedIn piedāvātais reklāmas risinājums nav ar tik lielu ieguldījuma atdevi (ROI), tāpēc pietiek ar satura izvietošanu un organisku mijiedarbību.

Gluži kā Facebook un Instagram, arī YouTube ir saglabājis savu vietu kā viens no visefektīvākajiem reklāmas un satura rīkiem. Reklāmu izvietošana pre-roll (pirms video) ir ļoti efektīvs veids, kā uzrunāt savu potenciālo auditoriju. Papildus tam, ja tas vēl nav izdarīts, vajdzētu izveidot uzņēmuma YouTube kontu. Šobrīd ļoti aktuāls rīks ir tiešsaistes diskusija vai pasākums tiešsaistes formātā. Pēdējā gada laikā tiešsaistes sarunas un pasākumi ir kļuvuši gandrīz par normu. Jāatzīstas, ka cilvēki pat sagaida, ka pasākums būs pieejams arī tiešsaistes formā. Tas pats par tiešsaistes pasākumiem attiecās uz Facebook un Instagram. Ļoti tiek novērtēts, ja ieraksts ir pieejams pēc tiešraides un to ir iespējams noskatīties atkārtoti.

Protams, nevar aizmirst par reklāmas goliātu Google. Pareizi konfigurēts SEO un mērķtiecīgi izvietotas Google meklētāja reklāmas vienmēr ir bijis reklāmas zelta standarts. Šobrīd tas ir palicis vēl svarīgāks.

pediņasGoogle meklētāja pirmās lapas pozīcija ir vēl svarīgāka nekā līdz šim. Pareizi izvietotas meklētāja, displeja un citas Google reklāmas kļuvušas vēl svarīgākas, lai sasniegtu savu potenciālo klientu.

Var izdarīt secinājumus, ka šobrīd pastiprināta vērtība ir digitālajam mārketingam un ar to saistītajiem rīkiem. Uzņēmumam ir kritiski būt viegli sasniedzamam un atpazīstamam meklētāju servisos. Un vēl svarīgāk ir būt atpazīstamam ar spēcīgu zīmolu gan sociālajos tīklos, gan citos digitālajos medijos.