"Atšķiries vai mirsti" - katra biznesa attīstības princips

"Atšķiries vai mirsti" - katra biznesa attīstības princips
Konkurence ir smalka māksla izcelties labākajā gadījumā savu sasniegumu dēļ, nevis uz citu neveiksmju fona.
Foto: AdobeStock

Konkurence ir nevainojamas kvalitātes un attīstības stūrakmens, taču ikdienas dzīvē tā ir motivācija iziet no savas komforta zonas, paplašināt zināšanu apvārsni un nepārtraukti tiekties pēc jaunām, unikālām idejām. Konkurence ir arī paškritikas mērs, jo tās apstākļos uzņēmējam ir jāpārspēj ne tikai līdzgaitnieki, bet arī savas iepriekšējās idejas, attīstot tās un piešķirot tām jaunu veidolu. Konkurences apstākļi ir svarīgi ikvienā jomā, taču reklāmas un mārketinga izpratnē to iedarbība ir acīmredzama – reklāma ir tā, kas rada sabiedrības pirmo iespaidu par produktu.

No mārketinga aktivitātēm ir atkarīga produkta reputācija un pazīstamība, tādēļ reklāmas speciālistiem ir jābūt skaidram redzējumam par to, kā atšķirties no konkurentiem, nezaudējot zīmola vērtības un identitāti.

Prasme atšķirties, nezaudējot pašcieņu

Ieradumam un pastāvībai ir liels spēks. Zināms, ka patērētājam patīk pārbaudītas vērtības un paredzamība, kas liek domāt, ka zīmols ir uzticams, taču dažreiz daudz efektīvāks ir pārsteiguma moments, kas patērētājam liek zīmolu ieraudzīt citā gaismā. Kā lielisku piemēru var minēt SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT), kura veiksmīgi ir īstenojusi savu identitātes maiņas kampaņu. LMT kampaņas ietvaros ir ne tikai nomainījis savu logo, bet arī uzsvēris zīmola vērtības. Šis uzņēmums ilgus gadus ir viena no galvenajām telekomunikāciju kompānijām, un par popularitāti nav jāsūdzas. Ar jauno kampaņu LMT par sevi vēlreiz atgādināja, pārsteidza un piesaistīja daļu no nesasniegtās publikas.

Ja pieminam mazākus uzņēmumus, tad kā lielisku piemēru spējai atšķirties ar unikālu nianšu ieviešanu var pieminēt Vecrīgas beķereju Cadets de Gascogne, kurā ir iespēja bez maksas paņemt maizīti, lai pabarotu turpat pie Rīgas kanāla esošās pīles.

Kafejnīca, neizmantojot lielus izdevumus, efektīvi izsaimnieko izejvielas, turklāt sasniedzot auditoriju emocionālā līmenī. Šādi tiek pastāstīts, ka zīmols ir orientēts ne tikai uz pašu klientu komfortu, bet arī uz dzīvnieku labklājību.

Šajā gadījumā pat nav svarīgi, vai tā ir uzņēmuma rūpīgi izplānota mārketinga stratēģija vai arī vienkārša atbrīvošanās no pārpalikušās maizes. Mērķis ir sasniegts – kafejnīca ir izcēlusies uz konkurentu fona.

Spēja mainīties ir attīstības priekšnosacījums, ko noteikti novērtē arī patērētājs, jo viņš izjūt rūpes un uzņēmuma ieinteresētību savā attīstībā.

Jāatceras, ka paša zīmola attieksme ir spēcīgs mārketinga instruments un patērētājam tā ir acīmredzama.

 

Atšķirības motivēšanas piemērs.
Atšķirības motivēšanas piemērs. Avots: http://www.voxlumiere.com/be-different-to-be-better/

Šajā situācijā runa ir par atmosfēras radīšanu, kas ne vienmēr prasa lielu finansiālo ieguldījumu. Svarīgākais ir laba un konkurētspējīga ideja, kas ieinteresēs cilvēkus un atšķirs zīmolu no citiem. To var salīdzināt, piemēram, ar cilvēka vizuālo tēlu. Ikvienam patīk izskatīties un justies labi, kā arī reizi pa reizei atsvaidzināt savu garderobi ar jaunām krāsām un formām – tas ne tikai uzlabo garastāvokli, bet liek arī apkārtējiem ieraudzīt mūsos jaunas šķautnes. Tāpat ir ar zīmola tēlu – tam ir jāatspoguļo konkrētā sajūta un jānes saistošs vēstījums. Zīmolam ir jārada savs unikālais raksturojums un ietērps, kas izcels to konkurentu vidū.


Mārketinga rokasgrāmata

Mārketinga rokasgrāmata


 

Iegādājieties abonementu un lasiet visu rakstu

Cena (ieskaitot PVN): 1.25 €
Cena (ieskaitot PVN): 12.37 €