12 soļi, kā izveidot vērtīgu zīmolu

12 soļi, kā izveidot vērtīgu zīmolu
Zīmols ir viens no visspēcīgākajiem ieročiem mārketinga pasaulē. Var teikt, ka atpazīstams un mīlēts zīmols ir viens no vērtīgākajiem aktīviem, kas pieder uzņēmumam.
Foto: AdobeStock

Zīmoli ir kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, un mēs gan apzināti, gan neapzināti ar tiem veidojam attiecības. Tieši zīmols ir tas, kas nosaka patērētāju skaitu, tātad – uzņēmuma ienākumu līmeni, pārdošanas apjomu un uzņēmuma finansiālo un emocionālo (nemateriālo) vērtību kopumā. Šī iemesla dēļ tiek uzskatīts, ka zīmols ir viens no visspēcīgākajiem ieročiem mārketinga pasaulē.

Mūsdienās ikviens uzņēmums neapšaubāmi apzinās sava zīmola spēku un vērtību. Zīmols ir kaut kas unikāls un noteikti uzskatāms par daļu no uzņēmuma. Jāņem vērā arī tas, ka cilvēki visbiežāk brendus uztver savu personīgo vērtību līmenī, tieši tāpēc organizācijas zīmolus veido tā, lai tie ietilptu pēc iespējas lielākas auditorijas vērtību lokā. Uzņēmumi kombinē savu nosaukumu un vērtības, lai izveidotu veiksmīgu stratēģiju un turpmāko zīmola popularizēšanas veidu. Zīmols ir uzņēmuma, arī cilvēka, ārējais tēls; tas definē to, kas jūs esat vai kas ir jūsu uzņēmums.

Tāpēc pamatoti tiek uzskatīts, ka veiksmīga zīmola komunikācija ir tāda, kura spēj panākt patērētāju iesaistīšanos ilgtermiņā.

Ikviena uzņēmuma interesēs ir tas, lai uzņēmuma zīmols būtu atšķirīgs un unikāls, jo tas padarīs to redzamu noteiktā biznesa segmentā, tāpēc arvien vairāk uzņēmēji, veidojot zīmolu, domā par to, kā ar tā palīdzību palielināt savu konkurētspēju un novertējumu klientu acīs, no kā varam secināt, ka darbs pie zīmola attīstības nekad nebeidzas un uzņēmuma reputācijai ar zīmola vērtību ir cieša saistība. Zināmā mērā zīmols ir lielisks veids, kā kontrolēt sava uzņēmuma attīstību un ietekmēt to, kā jūsu uzņēmumu uztver klienti un citi tirgus dalībnieki.

Runājot par citiem tirgus dalībniekiem, neapšaubāmi, ka tieši konkurence uzņēmējdarbībā mudina uzņēmējus izstrādāt arvien jaunus produktus, attīstīt un pilnveidot esošos produktus, kā arī uzlabot to kvalitāti visos aspektos, un tas viss ir cieši saistīts ar zīmola vērtību. Ne velti arvien vairāk uzņēmumu domā un pievērš uzmanību tam, lai attīstītu savu biznesu un tie spētu pielāgoties konkurences prasībām. Tāpēc nereti pastāv teiciens, ka ātrākais un vienkāršākais veids, kā nodrošināt savu atpazīstamību un sākt veidot savu zīmolu, ir piešķirt tam vērtību. Ja to neizdarīsiet jūs, priekšstatu par jūsu zīmolu izveidos citi, un tas var nelīdzināties tam, kā to redzat jūs un vēlaties, lai redz citi.

Vairums ekspertu uzskata, ka zīmols var palīdzēt fokusēt uzmanību uz būtiskāko, proti, uz izvirzītajiem mērķiem.

Būsim godīgi – lielākoties noteiktas preces un pakalpojumus piedāvā vairāk nekā viens zīmols, tādējādi patērētājam ir jāizvēlas viens no tiem, un tas uzskatāms par izvērtēšanas procesu, nevis nejaušu pirkumu. Jo atpazīstamāks būs jūsu zīmols, jo lielāku klientu atzinību tas baudīs. Un svarīgi, lai, ieraugot jūsu zīmolu, klientiem tas saistītos ar noteiktām vērtībām, piemēram, kvalitāte, dabīgs produkts, garša, utt.

Lai arī maziem uzņēmumiem ir grūti konkurēt ar lieliem zīmoliem un to neierobežoto tirdzniecības budžetu, tiem ir visas iespējas atrast veidus, kā izveidot savu vērtīgu nišas zīmolu.

Šajā rakstā mēs aplūkosim 12 soļus, kā izveidot vērtīgu zīmolu un, izmantojot mārketinga stratēģiju, radīt unikālu un ilgstošu zīmola tēlu.

Kādi, ir tie soļi, kas jāievēro, uzziniet rokasgrāmatā!

Mārketinga rokasgrāmata

 

 

  Mārketinga rokasgrāmata

 

 



Abonēt